”Vad ska jag bli när jag blir stor?”

Ingen som vet. Ingen som vet. Undrar hur många utbildningar/kurser som jag påbörjat och hoppat av, har faktiskt tappat räkningen. Problemen är många, bl a att jag har många intressen och att jag sen har svårt att hålla motivationen och koncentrationen uppe oavsett hur intresserad jag är, det börjar oftast bra men sen slutar det med att jag är mentalt slutkörd och går in i väggen (vilket brukar resultera i att folk tror att jag är ointresserad eller bara lat). Well..ni har fel. Kort och gott.

Jag ogillar människor som ser ner på personer som ”avviker” från det inlärda mönstret. Dvs det som anses som den vanliga vägen gällande skola, jobb, socialt beteende osv. Jag skulle snarare vilja säga att det är något fel på ER som inte vågar avvika från det ”vanliga” och tänka utanför boxen. Otroligt tråkigt med såna människor.. Våga vara lite okonventionella!

Men iaf.. Nu sitter jag här igen och funderar på det här med utbildning och jag har verkligen ingen aning. Ingen som helst aning! Känner mig bara allmänt förvirrad, det är ju många saker jag skulle kunna tänka mig (mycket som intresserar), men jag vet bara inte vad som egentligen skulle passa mig bäst. Vad kan behålla mitt fokus??

[Notis: John var hos sin läkare Ola Lundin igår och J nämnde lite i förbifarten om mig och mitt problem med väntetid. Det hela slutade med att Ola sa att jag kan få en tid hos honom inom 3 veckor. Helt otroligt..]

Explore posts in the same categories: Blandat

Etiketter:

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “”Vad ska jag bli när jag blir stor?””

  1. Anna Says:

    Känns som att jag skulle kunna ha skrivit det där inlägget själv…. *nickar igenkännande*
    Jag vet heller inte hur många kurser jag påbörjat, för att senare avsluta när motivationen är väck… :/ Eller hur många olika planer jag försökt sätta i verket, tills jag plötsligt inser att jag vill syssla med nåt annat…
    Jag har fortfarande inte den blekaste vad jag ska bli när jag blir stor….


Lämna en kommentar